Behandlingstilbud og kurs

Photo by Mikhail Nilov on Pexels.com

Yoga for nervesystemet,

en rolig avspenningsyoga som passer for alle.

Yoga kan være et utrolig kraftig verktøy for å bidra til å regulere nervesystemet og gjenopprette balansen i kroppen. Når vi fokuserer på nervesystemet i avspenningsyoga, bidrar dette til en kraft for å gjenopprette balansen og roe sinnet.  Ettersom nervesystemet overfører signaler mellom hjernen og resten av kroppen, kan yoga bidra til å forbedre kommunikasjonen mellom disse områdene, noe som fører til forbedret funksjonalitet og generell velvære.

Ved å forsiktig strekke og styrke kroppen, kan yoga bidra til å skape en følelse av balanse i nettopp kroppen. Med kombinasjon av positurer, pusteøvelser og meditasjon kan yoga bidra til å redusere stress, øke mental klarhet og gjenopprette kroppens naturlige balanse.

Yoga er et godt verktøy til å redusere effekten av traumer på kroppen, ved å roe nervesystemet og la det slappe av og regenerere. I tider med traumer går nervesystemet ofte i «fight-or-flight»-modus, noe som kan ha langsiktige effekter på vår helse og velvære. Avspenningsyoga hjelper til med å motvirke denne responsen ved å roe nervesystemet, redusere stress og gjenopprette balansen. Med bruk av milde yogastillinger og oppmerksom pust, kan vi skape et trygt rom for kropp og sinn for å gjenopprette balanse og helse. Yoga kan være et uvurderlig verktøy for de som har opplevd traumer, og kan bidra til å redusere de fysiske og følelsesmessige symptomene på traumer.

Yoga kan rett og slett være en effektiv og naturlig måte å hjelpe kroppen til å helbrede fra effektene av traumer.

Når du praktiserer avspenningsyoga, utføres få positurer og holdes over lengre tid og støttes ofte med rekvisitter som puter, puter og tepper, slik at kroppen kan åpne seg og gi slipp på spenninger.

I avspenningsyoga for nervesystemet, kombineres stillingene sammen med dype pusteteknikker som fokuserer på å gjøre pusten sakte og jevn. Dette bidrar til å roe nervesystemet, redusere stress og spenninger og fremme en følelse av velvære. Dette bidrar til å roe nervesystemet ved å fremme dyp avslapning.

Avspenningsyoga for nervesystemet er en skånsom, beroligende praksis som hjelper kroppen og sinnet til å slappe av og lar nervesystemet tilbakestille seg.

Så hvis du ønsker en måte å berolige og gjenopprette balansen i kroppen på, bedre søvnen, minske spenningsplager i kroppen, senke blodtrykket, få mer energi, redusere kortisolnivåene i kroppen, balansere hormoner, redusere stress, bedre både immunforsvaret, fordøyelsen og humøret er avspenningsyoga en utmerket praksis. Kom gjerne innom på en prøvetime og se hvordan det kan være til nytte for deg.

Velkommen til Kraftklinikken!